lottevanderven.reismee.nl

Welcom days & meeting my host family

Hallo allemaal,

woensdag 3 augustes

Woensdag was dan eindelijk de dag! Ik ging vertrekken naar Amerika.
Ik moest rond half tien op schiphol zijn, en rond een uur of 1 ging ik samen met anderen exchange studenten naar Amerika vliegen. Voor ik naar schiphol ging kwamen chantal, estel en julia nog even langs in de ochtend om good bye te zeggen en om uit te zwaaien, super lief. Toen ik ook uiteindelijk gedag had gezegd tegen mijn ouders was het tijd om op pad te gaan. Ik liep samen met twee meiden naar de gate waar je ook je telefoon kon op laden, toen kwam ik er achter dat ik mijn lader was vergeten, super slim.

Aan boord bij in het vliegtuig hadden we een vertraging van een uur, omdat er een koffer in het ruim zat dat er niet in hoorden. Toen we eindelijk aankwamen in londen moesten we eerst nog door de douane en pas daarna konden we naar de gate. Ik stond samen met wat anderen als laatste in de rij dus wij moesten snel lopen naar de gate, een vrouw van de luchthaven liep (rende) met ons mee. Het was een kleine Chinese vrouw met korte benen, ze had ook een tas in haar hand, en ik denk dat als mensen te dicht bij haar in de buurt waren gekomen dat ze ze een klap had verkocht met haar tas haha. Gelukkig hebben we ons zo gehaast dat we op tijd waren bij de gate en in het vliegtuig konden gaan zitten. De vlucht naar new york duurde iets van 9 uur, best wel lang maar gelukkig kreeg ik lasagne en je had tv’tjes.
Eindelijk aangekomen op jfk airport in new york was het 8 uur en er stonden mensen van ef ons verwelkomen aan de zij kant, super leuk. We gingen in de bus naar het ef campus en ik ben toen gelijk naar bed gegaan omdat ik best wel moe was.

Donderdag 4 augustes

Donderdag werden we allemaal wakker op een bijzondere manier, het brand alarm ging af. Gelukkig was ik al wakker, maar ik kwam net uit de douche dus ik liep naar buiten toe in mijn pyjama en een handdoek op mijn hoofd, super charmant. Na ongeveer 10 minuten mochten we weer naar binnen en bleek er niks aan de hand te zijn. Daarna zijn we met zn alle gaan ontbijten, je had best veel keus aan eten want het was een lopend buffet. Heb ik wat informatie gekregen over wat ik kan verwachten op mijn exchange year en over de trip van new york de dag er na

Vrijdag 5 augustes

We moesten woensdag vroeg opstaan omdat we naar new york gingen. Ik heb voor het eerst in een gele schoolbus gezeten en ik kan je vertellen het zit niet prettig, de stoelen zijn best hard, het stuk waar op je zit is smal, dus ik snap niet hoe dikken kinderen er op passen haha.
Toen we in ny waren gingen we eerst naar central park, en ik heb ik een eekhoorn gezien. Daarna zijn we naar 5th avenue gelopen, dat is waar alle duren merken zitten, we kregen daar free time dus ik was met aan aantal meiden de hollister ingedoken en een nieuw shirtje gekocht. Daarna zijn we naar de american of new york libary gegaan, ik vond dat niet super leuk want ik snapte niet zo goed wat je daar moest doen. Na dat zijn we gaan lunchen in bryant park en na dat zijn we naar times square geweest, en natuurlijk geshopt.
toen ik terug was van de dag in new york zijn we met zn alle gaan barbecueën en daarna was er een feest in een zaal waar bij we verplicht tot half 10 moesten blijven. Wat eigenlijk niet zo leuk was want ik was best wel moe.

Zaterdag 6 augustes

Donderdag was de dag dat ik naar mn gast gezin zal vliegen, ik zal van new york naar Philadelphia naar fort wayne vliegen, waar mijn gast gezin me zal oppikken. Maar omdat er niet genoeg gas of zo iets in het vliegtuig zat van new york naar philly moesten we allemaal een nieuwe vlucht boeken wat best wel kut was. Toen ik na ander half uur in de rij heb gestaan was in eindelijk aan de beurt. De vrouw achter de balie gaf me een nieuwe vlucht van new York naar Chicago en dan naar fort Wayne, maar er was maar een plek over dus ik moest alleen vliegen en het was ook nog eens op een anderen luchthaven, dus er werd geregeld dat een soort van taxi mij zal brengen. Toen ik eindelijk op de lucht haven van la Guarda was vertrok ik met het vliegtuig naar Chicago ik heb de hele vlucht zon beetje geslapen omdat ik maar een uurtje nachts had geslapen, dus ik was best wel moe. Aangekomen in chicago moest ik naar de volgende gate voor mij vlucht, en ik kwam er achter dat deze vlucht ook vertraagd was dus ik heb daar ongeveer een uur gewacht, toen het vliegtuig er eindelijk was vloog ik naar fort wayne. In de aankomst hal stond Sarah samen met isabell te wachten op me.
Toen ik bij het huis was hebben ze me een rondleiding gegeven en hebben we met zn alle avond gegeten, ze hadden iets van aardappelen met kaas, wat echt super lekker is. Samen met corn en vlees. Na het eten ben ik naar bed gegaan want ik was best wel moe.

Zondag 7 augustes

Zaterdag werd ik pas om 3 uur in de middag wakker omdat ik natuurlijk erg moe was. Toen ik wakker was ben ik gaan douchen en naar beneden gegaan om een broodje te eten, en daarna heb ik mijn spullen uitgepakt. Na dat ik dat had gedaan, gingen we zwemmen bij vrienden van mijn host family en daarna zijn we ice cream gaan halen.

Groetejes Lotte

Reacties

Reacties

Taco

Mooi om het verhaal nu te lezen, we waren al bezig om het aan de hand van de berichtjes bij elkaar te puzzelen.

Je hebt het super gedaan! Veel plezier en laat de verhalen maar komen.

Mama

Top verhaal en mooie aanvulling op onze FaceTime en whats app gesprekken. Geniet en ontdek de VS..

Floor

Kicke!!

Marjon vd vosse

Een hele fijne tijd lotte ,veel succes en geniet van deze mooie ervaring

H

????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!