lottevanderven.reismee.nl

week 3

Hallo allemaal,

Leuk dat je weer een kijkje neemt op mijn blog!

Maandag 15 augustus

Maandag moest ik rond 2 uur op school zijn voor een soort van introducite middag voor alle nieuwe studenten, dus ik en de anderen exchange students moesten ook komen. Ons groepje werd begeid door Ellie, die bij mij in het voetbal team zit. Eerst gingen we wat spelletjes spelen om elkaar beter te leren kennen. En daarna gingen we een rondje door de school en naar onzen lockers. Mijn locker zit naast die van martha en jerry, wie allebei ook exchange students zijn. Het opene van mn locker is me tot de dag van vandaag nog niet gelukt, ik snap ook niet hoe anderen mensen hem wel open krijgen. Toen de introductie middag was afgelopen hadden we onzen eerste voetbal wedstrijd, dus we moesten met zn alle in de school bus om er naar toe te rijden.

Ik mocht helaas nog niet mee spelen omdat ik nog geen genoeg trainingen heb gehad, de regel daar is namelijk dat je pas mag mee spelen in de wedstrijd als je met 10 traingen hebt mee gedaan. En ik had toen nog met 5 mee gedaan. Gelukkig telt de warming up voor de wedstrijd ook mee als training. Helaas hadden we de wedstrijd verloren met 0-1.
Toen ik thuis was ging ik naar bed toe.

Dinsdag 16 augustes

Dinsdag was de eerste school dag, best spannend. De scholen beginnen best vroeg hier en eindignen laat ( vind ik) de school begint m 8:15 en eindigt om 3:40. Als eerst had ik home room, ik snapte niet helemaal wat dat was maarja. Mijn eerste les is nurtrion and wellness, een soort van kookklas, best leuk want ik kan eigenlijk niet zo goed koken dus kan ik het mooi daar leren. Na kookles heb ik engels met engels zit ik gelukkig bij marta, lennert en lea, hun zijn ook exchange students en ik kan het wel goed met hun vinden. De lessen die ik die dag had waren niet zo interesant we de docenten stelden zich zelf voor en legde de sylabus uit alleen met painting was het leuk want daar gingen we schilderen. Hellaas zit ik in luch B, en de rest van de mensen die ik ken in lunch C. ik ben die dag twee keer verdwaald gereaakt in het gebouw wat volgens mij best knap is want het is geen grote school, verder zat ik ook een keer in het verkeerde klas lokaal, super slim. Toen de dag voorbij was hadden we voetbal training van 4 tot 6 dus twee uurtjes in de plaats van 2.5. Na de trainging gingen Ellie en ik eerst even douchen bij Brookly, die zit ook bij ons in het voetbal team. Daarna gingen we samen met Ellie, Elizabeth en Rainer naar de musical van Grease, super leuk wantGrease is een van mijn favorite films. De musical werd gehouden in een klein teather zaal in Warshaw of Wabash, ik weet het niet meer het lijkt allemaal zo op elkaar. Het theater was rond en het podium was in het midden, best handig want zo kon je alles volgen.

Toen ik thuis kwam has sarah van de buren deeg gekregen voor brood dus die stond brood, cinenman rolls, en pizza te bakken. De buren hebben een soort van boederij waar ze alles organish planten ofzo. Ik heb toen een pizza gegeten die super lekker was en daarna naar bed gegaan.

woensdag 17 augustes

Woensdag was de tweede dag van school ik moest weer vroeg me bed uit, daarm moet ik denk ik even aan wennen want we vertrekken 7:45 in de lessen die dag hebben we niet zo veel gedaan. Toen ik bij study hall aankwam kon je je opgeven voor teacher aid, dat betkend dat je dan in de plaats van study hall een docent kan helpen met allerei klusjes. Eerst vond ik het maar een beetje een nerd taak om de docent te helpen maar aangezien iedereeen in de rij ging staan om zich in te schijven deed ik dat ook maar, en tot nu ben ik er erg blij mee want ik had eerst lunch B en martha lea en de rest van het voetbal team zitten allemaal in lunch C. Daarom heb ik voor ms Ludwig gekozen, die heeft namelijk ook lunch C. Dus tot nu to ben ik er erg blij mee. Die dag hadden we weer een voetbal wedstrijd dus we gingen weer in de bus naar de wedstrijd, ik kon hellaas niet mee spelen maar wel met de warming up, dus ik heb nog maar 4 trainingen nodig om mee te kunnen spelen met de wedstrijd. Ik was wel blij dat ik die dag nog niet mee kon spelen, want het weer was erg warm. Wat trouwens zo irritant is aan het warmen weer zijn de hoeveel heid muggen. Ik weet niet eens of het muggen zijn, het lijken wepsen maar ze blijfen op je armen en benen zitten, super irritant.
Gelukkig hadden we deze wedstrijd wel gewonnen met 3-1,

Donderdag 18 augustes

Donderdag werd ik rond de normalen tijd wakker, toen ik wilde gaan douchen klopte sarah aan de deur om te zeggen dat we 2 uur delay hadden vanwege de mist, ik was daar super blij mee omdat ik nog erg moe was. Uiteindelijk werd het 3 uur delay, de mist zal vast wel erg zijn geweest. Toen we op school aankwamen hadden we een verkort rooster, omdat anders de dag wel heel lang zal duren, daarom waren de lessen maar 30 min in de plaats van 47. Ook werden er lessen verschoven wat ik natuurlijk weer niet wist, dus ik liep weer eens het verkeerde lokaal in. Voor de rest was de dag vrij normaal we hebben nog niet echt iets met les stof gedaan, wat mij erg verbaasd maar waar ik wel blij mee ben haha. Donderdag was voornamelijk ook een bijzonderen dag omdat ik eindelijk mijn locker heb open gekregen, als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen want het is me geen tweede keer gelukt. Ik had donerdag ook mijn student ID kaart gekregen, dat is een kaartje die je met een keycord aan je nek moet hangen, het ziet er een beetje suf uit maar iedereen draagt er een dus er is niks mis mee. Die avond hadden we een nieuwe voetbal wedstrijd, we moesten tegen warschaw spelen, Warshaw is een groote stad, en hebben ook een groote high school, waardoor de coach veel keus heeft uit goede spelers, vandaar dat het team ook zo goed is. Onze coach had ons daar voor ook gewarschuwd dus zij wist waarschijnlijk al van te voren dat we dik zouden verliezen, de eindstand van de wedstrijd was daardoor dan ook 0-8. Maar ik vond wel dat iedereen goed zn best had gedaan.
Toe we thuis kwamen hadden we pizzas gemaakt, deze keer had Sarah best veel deeg gekregen dus we moesten het eigenlijk wel op maken anders was het zonde. De pizzas waren super lekker, en ik mocht mijn eigen beleggen. Ik ben die avond vroeg naar bed gegaan omdat ik best wel moe was.

vrijdag 19 augustes

Vrijdag hadden we helaas geen daly haha, we moesten gewoon vroeg opstaan toen ik op school aankwam kwam ik er achter dat ik mn student ID card alweer kwijt ben, ik denk dat ik zojuist daar in een nieuwe record heb gezet, aangezien ik hem nog maar een dag had. De school dag verliep gewoon normaal. We hadden soccer practice en na na practice ging ik met Martha mee naar haar huis om daar te gaan douchen en te gaan eten. Na het eten gingen we naar de footbal wedstrijd, ons team heeft helaas dramatish verloren met 8 - 48. Na de football game zijn we weer terug gegaan naar het huis van Martha want ze hadden een bonfire daar. Het was heel gezellig en heb veel nieuwe mensen leren kennen, ook heb ik mn eerste smore gegeten, dat ik een marshmellow op een koekje. Mensen vonden het heel bijzonder dat ik dat nog nooit gegeten had maar als ik eerlijk moest zijn vond ik het niet eens zo lekker.

zaterdag 20 augustes

Zatedag heb ik lekker uitgeslapen tot half twaalf en daarna hadden we allemaal klusjes op gekregen. Ik moest mijn kamer opruimen, de was doen en de badkamer opruimen, ik heb verder die dag niks speciaals gedaan we hebben weer pizza als avond eten gegeten ( wat ik niet erg vind) Na het avond eten ben ik met Trisha en vriendin van haar naar de iglo gegaan om ijs te halen.

zondag 21 augustes


Zondag gingen we met zn alle naar de kerk toe, na de kerk zijn we gaan lunchen bij de mexicaan, toen we thuis kwamen ben ik met martha, sarah en een vriendin van sarah naar fort wayne geweest om te shoppen, toen we terug kwamen was de vader van rayn er en hij had een vriend mee genomen, ik ging vroeg naar bed omdat ik super moe was en ik er de volgende dag vroeg uitmoest omdat elizabeth 7.20 wilde vertrekken omdat ze moeite had met haar wiskunde huiswerk. Ik ben trouwens wel blij dat ik geen wiskunde gekozen.

Reacties

Reacties

Hanne

Nou meisje, dat leest lekker weg, al die avonturen van jou. Sommige erg herkenbaar, zoals het niet kunnen openen van de locker en in de verkeerde klas gaan zitten. Komt vanzelf goed hoor. Geniet er van.

Gerben

Hey Lotte.

Leuke verhalen hoor, zo te zien heb je het goed naar je zin er raak je al aardig ingeburgerd. Als ik het zo lees ben jij straks de Home made pizza expert, je mag hier je kunsten komen vertonen als je weer terug bent :-) Veel plezier nog and keep the stories coming!

Taco

Je schrijft heel leuk, heerlijk om te lezen en je avonturen te volgen, ga zo door!

Riky van der ven

Hoi Lotte, dacht dat je in Amerika zat! Al lijkt het meer op Italië met al die pizza's????????lekkerrrrrrrrrr!

Nynke

Heel gaaf Lot! Mis je wel bij tennis!
Heel veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!