lottevanderven.reismee.nl

Week 8

Hallo allemaal,

Leuk dat je weer een kijkje neemt op mijn blog.

Deze week hadden we homecoming, dus elke dag mochten we weer een anderen outfit aantrekken, het was net carnaval hier op school hahah. Met home coming hadden we het thema the hungergames, en ze noemde het the homecoming games. Alle grades waren verdeeld in districten.

maandag 19september

Maandag moesten we voor de home coming week bloesjes dragen omdat wij het disctrict van de lumberjacks waren, dat zijn houthakkers. Ik heb me de hele week niet speciaal verkleed omdat ik niet mijn hele kleding kast in mijn koffer paste. Na school hadden we een uit wedstrijd, we hadden al eerder tegen die school gespeelt in een toernooi op een zaterdag, toen hadden we met 5-0 gewonnen. Hellaas hadden we deze wedstrijd niet 5-0 gewonnen, maar maar 1-0. De coach was best wel boos daarop. Het veld waar we op moesten spelen was super klein, ik dacht dat is handig want dan hoef ik niet zo veel te rennen haha.

dinsdag 20september

Dinsdag was er niet zo veel bijzoners gebeurd. Na trainen heb ik samen met sarah een of anderen pindakaas koekjes gemaak voor de wedstrijd van woensdag en heb ik voor mij zelf pannenkoeken gebakken voor als onbijt van woensdag

woensdag 21september

Woensdag hadden we senior night. Het was de laatse thuis wedstrijd dus alle seniors (en exchange students) worden dan geeerd, zo mochten alle seniors beginnen in de begin opstelling. We waren precies met 11 dus dat kwam goed uit. Alle ouders kwamen kijken. We hebben de wedstrijd gewonnen met 5-0 en ik heb daar van een gescoord. Na de wedstrijd begon de powder puff game. Dat is zeg maar football voor meiden, je kreeg een soort tuigje om en als iemand dat van je aftrok was je ‘’getakkeld’. Het was best wel leuk en gezellig, ondanks ik niks van de game begreep. Weet ook niet of we uiteindelijk hadden gewonnen of verloren.

donderdag 22september

Donderdag waren de coaches er niet met training, ze hadden een of anderen vergadering ofzo, dus de captains gaven de training. Het ging best goed, iedereen luisterede naar elkaar. Jen, de coach had gezegt dat we maar 1 uur hoefde te trainen. Dus dat scheelde weer. Na de training gingen naar lauren, zij woont op een boederij en had een wagen die we mochten lenen voor de parade. Ja kendelijk hadden we een parade, daar kwam ik donderdag pas achter, ik heb niet echt het idee dat amerikanen goed zijn in dingen door geven, of dat ligt aan mij. We hebben daar in de schuur een aantal dingen gemaakt om de wagen mee te versieren.

vrijdag 23september

Vrijdag ging de training niet door omdat we de optocht hadden. Voor de optoch hadden we nog wat dingen op de wagen geplakt, en het zag er best leuk uit. Toen zijn we met het hele team op de wagen geklommen en zijn we met het vollybal team, de band en de autos met de home coming kandidaten een rondje door het dorp gereden. Naast de weg stonden ouders me kinderen waar we snoep naar mochten gooien. Na de parade ben ik naar huis gegaan en heb ik even gedoucht. Daarna kwamen martha en haar host family me ophalen om naar de home coming game te gaan. Het was erg gezellig daar, de hele school was er. Hellaas heeft ons football team weer verloren. Na de game zijn we met zn alle naar de home coming dance gegaan. En ik kan je vertellen school feesten in amerika zijn veel leuker dan in Nederland! Iedereen is aan het dansen en de sfeer is veel leuker. Ik had ook gedacht dat ze met home coming allemaal jurken zouden dragen, en iedereen dates zal hebben. Maar dat was totaal niet zo. De kinderen droegen als gewoonlijk hun sport shorts met een t-shirt dat ze ergens bij een evelemnt hadden gekregen. Maar goed ook, want ik kon me niet voor stellen om 3 uur te dansen op hoge hakken.

zaterdag 24september

Zaterdag heb ik de hele dag niks gedaan, ik heb lekker uitgeslapen tot half 1 en daarna heb ik de hele dag een beetje tv gekeken. En in de avond heb ik sarah geholpen met koken. We hadden cheesy patotoes gemaakt en gehaktballen met tomatensaus, best lekker.

zondag 25september

Zondag waren we eerst naar de kerk gegaan na de kerk ben ik naar lukas gegaan. Daar gingen we verzamellen om naar de film te gaan met zn allen. Het duurde even voordat de rest er was zo als gewoonlijk maar toen konden we eindelijk vertrekken. Ik ben naar de film gegaan met Martha, lukas, lennerd, brice, hannah en carl. Carl is de exchange student uit Hunnington, waar we ook naar de bioscoop gingen. De rest heeft hem leren kennen op de exchange party dat vorige week was toen ik in michigan zat. We zijn naar de film sully gegaan, en na dat zijn we gaan eten bij taco bell.

Voor de mensen die nog niet wisten welke vakken ik volg op school ik volg:

  • nutrioten and wellness, dat is een soort van kookklas, ik volg dit vak al voor zon twee maanden, en we hebben nog maar twee keer gekookt

  • Engels, ik leer hier dingen over de engelse taal, ik snap ook niet zo goed wat ik hier precies moet doen maar het is wel leuk

  • Aarderijkskunde en geschiedenis, dit is gewoon normaal aarderijkskunde met een beetje geschiedenis

  • Study hall. Ik had eerst study hall, dat betkend dat je in een lokaal stil moet zitten en huiswerk maken. Ik heb dit veranderd in teachers aid, wat betekend dat ik een leraar ga helpen met klusjes in de klas. Ik heb gekozen voor mijn engels docent. Ik doe niet zo veel in de les omdat ze nooit klusjes voor mij heeft, wat ik niet zo erg vind haha.

  • American history. Ik denk dat dit een van mijn favorite vakken is, ik leer hier namelijk dingen over de amerikaanse geschiedenis.

  • Painting. In deze klas doe ik aan schilderen, ik heb geen schilder talent, maar vind het leuk om te doen.

  • Flower class. Ik volg ook een klas waar ik dingen leer over bloemen, we maken een keer in de week een bloem stukje, dus dat is erg leuk om te doen. Eigenlijk heet de klas anders iets van horticulture, maar ik vind flower class makkelijker om te zeggen.

Als jullie graag fotos willen zien van mijn exchange year, ik heb een instagram acount aangemaakt, die kun je volgen om uptodate te blijven ;) @lotteusa


Groetjes lotte

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!